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경쟁자와 시장을 파악하기 위해서 집중해하는 네 가지 요소
- Segmentation
- Strategic Groups
- Profit tools
- Competitor analysis
Strategic group (전략 집단)
Organisations within industry with similar strategic Characteristics, following similar strategies or competing on a similar basis
어떠한 산업 내에 속해 있는 기업들 중에 동일하거나 유사한 전략을 취하는 집단을 의미
Scope of Activities (활동 범위) | Resource Commitment (자원 투입) |
Geographical coverage (지리적 범위) Number of Market segments served (서비스를 제공하는 시장 세그먼트의 수) Distribution channel used (사용되는 유통 채널) |
Level of service or quality (서비스 품질. 수준) product range (제품의 범위) Marketing effort (마케팅) Size of the company (회사의 규모) Price (가격) |
Strategy Canvas
Compares competitors according to their performance to establish the extent of differentiation
전략 캔버스를 통해 경쟁사를 성과에 따라 비교해 차별화 정도를 확립한다.
Critical success factors (핵심 성공 요소)
- Highly valued by Costumors (고객들로부터의 좋은 평가)
- Cost advantages (비용적인 우위)
- Competitive advantage (비교우위)
- Vary across industries (산업별로 다양함)
Blue ocean thinking (블루오션)
- New market spaces (새로운 시장 개척)
- Low competition (낮은 경쟁)
- Entrepreneurship & innovation
- Market push
Hypercompetition (초경쟁)
Hypercompetition occurs when the frequency, boldness, and aggressiveness of dynamic movements by competitors accelerate to create a condition of constant disequilibrium and change.
- 빈도, 대담함, 공격성의 증가: 경쟁자들이 상호작용에서 더 자주, 대담하게, 그리고 공격적으로 행동하는 경향
- 상태의 변화와 불균형: 동적인 움직임들이 지속적으로 불균형과 변화의 상태를 창출
- 조직적인 경쟁적 우위 확보의 도전적인 행동: 경쟁자들은 계속해서 새로운 전략을 도입하고 경쟁적인 우위를 확보하기 위해 도전적으로 행
- 지속적인 노력과 적응: 시장은 끊임없이 변동하며 기업들은 새로운 상황에 대응하고 적응하기 위해 지속적으로 노력 필요
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