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공부 일기/창업, 경영, 마케팅

[전략 경영 입문] Competitors and markets (경쟁자와 시장) / Strategy Canvas (전략 캔버스)/ Hypercompetition

by worker-uni 2024. 1. 19.
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경쟁자와 시장을 파악하기 위해서 집중해하는 네 가지 요소

  • Segmentation
  • Strategic Groups
  • Profit tools
  • Competitor analysis

Strategic group (전략 집단)

Organisations within industry with similar strategic Characteristics, following similar strategies or competing on a similar basis

어떠한 산업 내에 속해 있는 기업들 중에 동일하거나 유사한 전략을 취하는 집단을 의미

Scope of Activities (활동 범위) Resource Commitment (자원 투입)
Geographical coverage (지리적 범위)
Number of Market segments served (서비스를 제공하는 시장 세그먼트의 수)
Distribution channel used (사용되는 유통 채널)
Level of service or quality (서비스 품질. 수준)
product range (제품의 범위)
Marketing effort (마케팅)
Size of the company (회사의 규모)
Price (가격)

 

Strategy Canvas

 

Compares competitors according to their performance to establish the extent of differentiation

전략 캔버스를 통해 경쟁사를 성과에 따라 비교해 차별화 정도를 확립한다. 

 

Critical success factors (핵심 성공 요소)

  • Highly valued by Costumors (고객들로부터의 좋은 평가) 
  • Cost advantages (비용적인 우위)
  • Competitive advantage (비교우위)
  • Vary across industries (산업별로 다양함) 

Blue ocean thinking (블루오션)

  • New market spaces (새로운 시장 개척)
  • Low competition (낮은 경쟁)
  • Entrepreneurship & innovation
  • Market push

Hypercompetition (초경쟁)

Hypercompetition occurs when the frequency, boldness, and aggressiveness of dynamic movements by competitors accelerate to create a condition of constant disequilibrium and change.

  • 빈도, 대담함, 공격성의 증가: 경쟁자들이 상호작용에서 더 자주, 대담하게, 그리고 공격적으로 행동하는 경향
  • 상태의 변화와 불균형: 동적인 움직임들이 지속적으로 불균형과 변화의 상태를 창출
  • 조직적인 경쟁적 우위 확보의 도전적인 행동: 경쟁자들은 계속해서 새로운 전략을 도입하고 경쟁적인 우위를 확보하기 위해 도전적으로 행
  • 지속적인 노력과 적응: 시장은 끊임없이 변동하며 기업들은 새로운 상황에 대응하고 적응하기 위해 지속적으로 노력 필요

 

 

 

 

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